 |
30.03.09 |
Spring School on Transition Studies in Tartu - for NaUKMA PhD students and professors. DEADLINE: Mach 30, 2009
До Уваги аспірантів, докторантів, викладачів НаУКМА (не сумісників)
які проводять дослідження, читають (чи готують) курси у будь-якому аспекті тематики “transition studies”
Spring School on Transition Studies in Tartu
Call for Mobility Grant Applications
April 27-May 2, 2009
EuroCollege,
University of Tartu, Estonia
The breakdown of communism in East and Central Europe and the former Soviet Union spurred major discussions on how best to go “from communism to democracy” and “from plan to market.” As a consequence, “Transition” has largely been seen as a sui generis problem related spatio-temporally to countries having been subjected to “real existing socialism.” Now – twenty years after the fall of the Berlin Wall – it is, however, appropriate to start asking what can we learn from the post-communist experiences? The idea of the Spring School is to approach this question from various sides by bringing together scholars and students from the different fields within the social sciences. Transition is a multifaceted topic, which needs an interdisciplinary approach. The Spring School aims at increasing the interest in Transition Studies as a general topic of study and research, and should function as a means of discussion and exchange of ideas and experiences.
Participants and organisation
We expect about 20 scholars (both PhD candidates and established scholars) and 50-60 students (advanced BA and MA) to take part in the Spring School. In order to facilitate discussions, the Spring School will divided into a number of parallel workshops. The faculty members are responsible for the organisation of the discussions, providing reading materials, and giving presentations. The main idea, however, is to create an informal forum for exchange of ideas between scholars and students from different areas within the social sciences.
Working language
The working language of the Spring School is English.
Financial support
The Mobility Grant covers reasonable travel expenses, visa, health insurance, accommodation, as well as per diem.
Application and submission
The application should include:
• Applicant’s contact info
• CV
• A short description of the applicant’s general academic interests
• Topics of interest which the applicant would be willing to hold presentation on.
АПЛІКАЦІЇ СЛІД НАДСИЛАТИ (електронно) Тамарі Марценюк, відділ міжнародного співробітництва НаУКМА (i_proj@ukma.kiev.ua) до 30 березня 2009 року включно (до 17:00)
Відділ міжнародного співробітництва не проводить попереднього відбору аплікантів!
|

14.03.25 | |
Програма менторства для PhD студентів і молодих викладачів НаУКМА від ARQUS
Альянс європейських університетів ARQUS запрошує молодих PhD студентів і молодих викладачів/дослідників НаУКМА долучитися до програми менторства Arqus Mentoring Programme for Early-Stage Researchers 2025-2026 ...
|
 |
 |
14.03.25 | |
Семінари щодо особливостей застосування англійської мови при викладанні для ARQUS
Альянс європейських університетів ARQUS, асоційованим партнером якого є НаУКМА, запрошує викладачів НаУКМА, котрі вже викладають або планують викладати англійською мовою, долучитися до низки семінарів від Arqus EMI Community of Practice...
|
 |
14.03.25 | |
Можливості вивчення і вдосконалення іноземних мов з ARQUS для студентів і співробітників НаУКМА
Альянс європейських університетів ARQUS, асоційованим партнером якого є НаУКМА, запрошує студентів, викладачів і співробітників Могилянки долучитися до онлайн інструментів вивчення і вдосконалення іноземних мов ...
|
 |
11.03.25 | |
Мобільність до University of Helsinki
До 25 березня 2025 року включно відкрита можливість аплікувати до Гельсінського університету (Фінляндія) на осінній семестр 2025/26 н.р.
Кому: бакалаврам та...
|
 |
10.03.25 | |
Консультація щодо аплікування на мобільність
В П'ЯТНИЦЮ 14.03.2025 о 13:00 (КИЇВ) ПРОЙДЕ ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЩОДО АПЛІКУВАННЯ НА МОБІЛЬНІСТЬ
В п'ятницю 14 березня 2025 року пройде презентація на...
|
 |
10.03.25 | |
МОБІЛЬНІСТЬ ДО УНІВЕРСИТЕТУ ТОРОНТО (КАНАДА), FACULTY OF ARTS AND SCIENCES, ДЛЯ СТУДЕНТІВ БАКАЛАВРСЬКИХ ПРОГРАМ НаУКМА НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ 2025-26
УВАГА! У зв'язку із короткими термінами для номінації Університету Торонто НаУКМА оголошує відбір студентів Могилянки до участі у мобільності....
|
 |
09.03.25 | |
Британсько-українська програма академічного менторства відкрита для викладачів НаУКМА
Національний університет "Києво-Могилянська академія" доєднався до Британсько-української програма академічного менторства (UK-Ukraine Academic Mentoring Scheme)!
Британсько-українська програма академічного менторства, ініційована Science for Ukraine-UK і підтримувана для викладачів НаУКМА Університетом Глазго, Шотландія, Велика Британія, багаторічним партнером НаУКМА – має на меті допомогти викладачам/ науковцям НаУКМА розібратися із низкою нюансів міжнародного академічного і наукового світу, зокрема Великої Британії....
|
 |
27.02.25 | |
УВАГА! Мобільність до University of Bielefeld
До 01 квітня 2025 року включно відкрита можливість аплікувати до Університету Білефельду (Німеччина) на осінній семестр 2025/26 н.р.
Тривалість програми:...
|
 |
14.02.25 | |
Мобільність до University of Gent
До 15 березня 2025 року включно відкрита можливість аплікувати до Гентського університету (Бельгія).
Кому: бакалаврам, магістрам і аспірантам НаУКМА.
Доступні програми: Курси...
|
 |
14.02.25 | |
УВАГА! Мобільність до UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI PADOVA
До 15 березня 2025 року включно відкрита можливість аплікувати до Падуанського університету (Італія) на осінній семестр 2025/2026.
Кому: магістрам та...
|
 |
|
|
|
|
1615 - Kyiv-Mohyla brotherhood school, later turned into Collegium, was founded
2012 - NaUKMA is a classical university with six faculties (Humanities, Social Sciences, Law, Economics, Computer Sciences, Natural Sciences). During the twenty years since its re-establishment, Academy has initiated reforms in higher education, was the first university in Ukraine to introduce the bachelor, master and PhD programs, a curriculum in Liberal Arts Education, and a system of entrance tests
|
|
|
|
|